April 26, 2010
ה-USPTO (משרד הפטנטים האמריקאי) הודיע בתחילת חודש אפריל 2010 על תוכניות ניסיונית לשנה במסגרתה קם גוף חדש – נציבות תלונות הציבור. מטרת התוכנית היא לאפשר לציבור הלקוחות של ה-USPTO דרך פניה נוספת במידה והדרכים המקובלות לא הועילו.
התוכנית הניסיונית מתמקדת ב- Technology Center (TC) לאור פניות שעלו מאנשי המקצוע. בכל TC יהיה נציב תלונות אחד אשר אמור לחזור טלפונית לפונים בתוך יום עסקים אחד ותוך מטרה לסיים את הטיפול בבעיה בתוך 10 ימים בשיתוף צוות ה-TC.
מידע סטטיסטי ובעיות נפוצות (עם פתרונן, היכן שאפשר) יעודכנו באתר האינטרנט של משרד הפטנטים האמריקאי לטובת העוסקים בתחום. ראוי לציין שהתוכנית לא באה במקום שום משאב סיוע אחר אלא בנוסף לקיימים.