לאחרונה פורסמה בקשת פטנט שהגיש מארק צוקרברג ביחד עם שני ממציאים נוספים: Prashant Chandra Fuloria ו- Gokul Rajaram.
מדובר בבקשת פטנט שכותרתה: "Paid Profile Personalization"
כידוע, פייסבוק מנסה נואשות (בייחוד מאז ההנפקה באמצע 2012) למצוא דרכים לייצר הכנסות נוספות.
לאחר "הודעה פרטית בדולר אחד" וה-"פרומוטד פוסטס" נחשפה ממש לאחרונה ההמצאה החדשה – "תשלם ולא נשים פרסומות בפרופיל שלך".
אם מתמצתים את בקשת הפטנט ניתן לומר שהיא עוסקת באפשרות של המשתמש לעשות התאמה אישית של עמוד הפרופיל שלו, בדגש על העלמת מקטע הפרסומות המופיע כיום בצד ימין של הפרופיל והחלפתו ברכיבים אחרים – תמורת תשלום.
צוקרברג בבקשת הפטנט מציין במפורש כי פונקציונאליות זו תשפר את חווית המשתמש ואת הכנסות הרשת החברתית.
מדובר בבקשת פטנט אשר בשלב זה סורבה, באופן לא סופי, על ידי בוחן הפטנטים האמריקאי, פייסבוק צריכה להגיש מענה להסתייגויות הבוחן עד ל-19 במרץ אך טרם עשתה זאת.
סירוב שכזה אינו עניין נדיר, ברוב המקרים בקשות פטנט בארה"ב עוברת לפחות סבב אחד של הסתייגויות ולכן לא ניתן ללמוד מעצם הסירוב הנוכחי כי הבקשה לא תירשם כפטנט בסופו של דבר.
במקרים רבים מענה על ידי משרד עורכי דין ועורכי פטנטים יאפשר לקבל פטנט, לעיתים גם במקרים שנראה שאין סיכוי לקבל פטנט רשום.