בעל פטנט בלתי מיוצג (כלומר, בעל פטנט שניסה לטפל ישירות בפטנט מול רשות הפטנטים ללא הסתייעות בעורך דין) היה אמור לשלם אגרת חידוש הנדרשת מייד לאחר רישום הפטנט. במקרה הזה התשלום נדרש עד חודש יוני 2011.
אי תשלום האגרה גרם לזניחת הפטנט (אובדן זכויות בפטנט) בחודש פברואר 2012, לאחר שחלפה התקופה לתשלום וכן תקופת החסד לתשלום עם אגרת איחור.
בשנת 2015 בעל הפטנט צלצל לרשות הפטנטים כדי לבדוק את מצב הפטנט ונמסר לו כי הפטנט נזנח כבר בשנת 2012 לאור אי תשלום האגרה.
בעל הפטנט עתר לרשם הפטנטים בבקשה להחזרת הפטנט לתוקף.
סגנית רשם הפטנטים, הגב' ז'קלין ברכה, ציינה בחלטתה כי ברשות הפטנטים הייתה "תקלת מחשב" ועל כן לא נשלחה תעודת הרישום לבעל הפטנט ועל כן יש לקבל את עתירתו למרות התקופה הארוכה שחלפה.
במקרה כמעט זהה סגנית הרשם הרשם החליטה החלטה כמעט זהה, שם המבקש היה אמור לשלם בסוף 2014 והפטנט נזנח ב-2015.
יש לציין כי מקרים מעין אלה מעידים על החשיבות שבייצוג מקצועי אל מול רשות הפטנטים.
פטנטים ישראליים 199046 200349