ה- SpaceX של אילון מוסק מאתגרת את רישום הפטנט אשר הוענק לחברת Blue Origin, מיזם חלל המגובה על ידי המייסד של Amazon – ג'ף בזוס. החברה של מוסק עתרה למשרד הפטנטים וסימני מסחר האמריקאי בבקשה לבטל את הפטנט שהוענק לשיטה של Blue Origin לנחיתת רקטות האצה בים. החברה טוענת שזה אינו רומן בתחום השיגור וההתאוששות של הרקטות ולכן אינו מחייב פטנט.
התהליך שמתואר בפטנט של Blue Origin נחשב ל- "כובע ישן" עד שנת 2009, על פי אחד משני האתגרים שהוגשו בשבוע שעבר על ידי חברתSpaceX . הוא גם מצטט את העבודות הקודמות של מדענים וחוקרים שהציעו בעבר טכניקות שאינן שונות בהרבה מאלה המפורטות בפטנט של Blue Origin. החברה SpaceX טוענת אמנם בהגשתה, כי Blue Origin לא הגה במקור את הרעיון, ומצביעה על הפרסום משנת 1998 של המדען יושיוקי אישיימה אשר מדבר על מערכת דומה.
זוהי ההתנגשות הציבורית האחרונה בין שתי החברות ששתיהן מתחרות על החוזה עם נאס"א לשלוח אסטרונאוטים אמריקאיים לתחנת החלל הבינלאומית. לאחרונה, SpaceX הנמצאת בדרום קליפורניה השיקה כמה משימות אספקה בלתי מאוישות לתחנת החלל. בעבר, החברות נלחמו גם על חוזה לשליטה ותפעול של קומפלקס השקה A39 של נאס"א הממוקם במרכז החלל "Kennedy".
הבקשה לפטנט מ- הוגשה בחודש יוני 2010 ומתארת מערכת לשיגור רקטות מאתר שיגור בחוף ולאחר מכן התאוששות המאיץ על ידי נחיתתו במאונך על פלטפורמה הממוקמת בלב הים. הליך זה שולט במוצא של מנועי המאיץ.
אם הפטנט הנ"ל יאושר, ייתכן כי SpaceX לא תוכל להשתמש בגישת הנחיתה במים המתוארת בפטנט של Blue Origin, אשר עשוי להוות אתגר עבור החברה. Blue Origin עדיין לא פיתחה את הטכנולוגיה שלה, בזמן ש-SpaceX כבר עוסקת בשיגור לווינים ללקוחות מסחריים וממשלתיים.
SpaceX הצליחה לנצח את Blue Origin בשכירת שיגור לממשלת ארה"ב בשנה שעברה. באותו הזמן, מאסק דחה את ההתקדמות של Blue Origin באמירה לתקשורת כי Blue Origin אפילו לא עשתה טיסה תת מסלולית או מסלולית לחלל. SpaceX כבר מריצה את התכנית שלה עד כה עם רקטות חד פעמיות לחלוטין, אבל היא גם מפתחת טכנולוגיה למאיצי נחיתה.